Powodzenie każdej zmiany — na poziomie organizacyjnym, zespołowym czy indywidualnym — zależy od postawy, motywacji i przekonań definiowanych jako Otwarty Umysł (growth mindset).

Wspieramy osoby indywidualne, liderów i zespoły w zmianie zachowań i wzmocnieniu umiejętności, warunkujących osiągnięcie sukcesu zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. 

Otwarty a Zamknięty Umysł

Wspierając w rozwoju, stosujemy podejście uznanej w świecie koncepcji prof. Carol Dweck („Mindset: The New Psychology od Success”, 2006), według której osoby posiadające otwarty umysł (growth mindset) stawiają uczenie się i rozwój w centrum swojej uwagi. Przeciwieństwem są osoby przejawiające zachowania typowe dla zamkniętego umysłu (fixed mindset) — uznają one, że posiadane przez nich zdolności, inteligencja i talenty są niezmienne. Mając takie wyobrażenie na temat swoich zasobów poznawczych, osoby te z niechęcią podejmują się wyzwań, źle znoszą krytykę, unikają ryzyka, stale dążąc do zachowania status quo

„Learning as fast as the world is changing” — Warren Bennis

Wyzwania współczesności

Żyjemy w świecie VUCA (Votality — zmienność, Uncertainty — niepewność; Complexity —złożoność; Ambiguity — wieloznaczność). Zmiana nie jest już powtarzającym się co pewien czas zjawiskiem, po którym następuje okres stabilizacji. To świat, w którym ludzie i biznesy unoszą się na fali coraz bardziej nieprzewidywalnych i złożonych wydarzeń.

W takiej rzeczywistości sukces i zadowolenie z życia odnoszą ludzie otwartego umysłu, ustawiczni uczniowie (long-life learners), poszukujący szans na doskonalenie siebie, pomimo barier i napotykanych trudności. 

Takie osoby są otwarte na krytykę, nie zrażają się porażkami, traktując je jako lessons learnt w poszukiwaniu coraz lepszych rozwiązań dla siebie i organizacji. Dla otwartych umysłów ważny jest sam proces uczenia się — podróż, której się podejmują, aby doskonalić siebie i realizować coraz ambitniejsze cele.

Siłą napędową zmian w firmie są liderzy

Wyzwania świata VUCA skłaniają organizacje do transformacji swoich systemów, procesów i zasad działania. Zgodnie z najnowszymi badaniami nad czynnikami sukcesu tych zmian, kluczowym warunkiem staje się budowanie w firmie kultury uczenia się, promującej otwarty umysł zarówno w odniesieniu do kadry menedżerskiej, jak i samoorganizujących się zespołów. Również w przypadku transformacji Agile jej powodzenie zależy ostatecznie od ludzi — otwartości ich umysłów, dzięki którym możliwe jest osiąganie ponadprzeciętych wyników. Siłą napędową zmian w firmie są liderzy. To ich growth mindset staje się czynnikiem niezbędnym do budowania angażującego przywództwa i kultury organizacji uczącej się.

Oferowane przez nas szkolenia i działania rozwojowe osadzone są w kontekście zmiany. Motywujemy do wyruszenia w podróż, której celem jest kształtowanie i rozwój otwartego umysłu.

Nasz zespół

Jolanta Rasmus
LEARNING4CHANGE Owner

Jolanta Rasmus. Coach i trener biznesu, mentor i konsultant, praktyk metody MBTI, rekruter oraz doświadczony asesor w badaniach potencjału metodą ADC, certyfikowany trener zarządzania (MATRIK & THAMES VALLEY UNIVERSITY) oraz certyfikowany coach (Szkoła CoachU).

Przez ponad 20 lat zdobywała doświadczenie w obszarze HR na stanowiskach eksperckich i menedżerskich w organizacjach o zasięgu międzynarodowym w sektorze bankowym i medycznym, a także we własnej firmie rekrutacyjno-doradczej. W swoim dorobku posiada opracowania i systemowe wdrożenia wielu autorskich projektów, programów i narzędzi diagnostyczno-rozwojowych dla średniej i wyższej kadry menedżerskiej.

Specjalizacja: rozwój menedżerów i kadry kierowniczej wyższego szczebla – warsztaty, diagnoza potencjału przywódczego, projektowanie oraz realizacja grupowych i indywidualnych programów rozwojowych; identyfikacja i rozwój talentów, rozwój wertykalny zespołów i osób indywidualnych na bazie typów psychologicznych MBTI.

W projektach rozwojowych dla menedżerów i zarządzanych przez nich zespołów stosuje podejście do rozwoju oparte na założeniu, że każda transformacja zaczyna się od znajomości samego siebie i zrozumienia innych ludzi. W pełni identyfikuje się ze stwierdzeniem, że budowanie samoświadomości lidera i jakości wywieranego przez niego wpływu na innych z wykorzystaniem metod rozwojowych dostępnych w organizacji, a w szczególności feedbacku, refleksji i coachingu, jest kluczem do sukcesu w rozwoju angażującego przywództwa. Prezentuje stanowisko, że „nie ma rzeczy niemożliwych”, a najlepsze rozwiązania są wypracowywane przez zmotywowany i dojrzały zespół.

Znaczące projekty w ramach pracy w sektorze bankowym (2006-2017): opracowanie i wdrożenie polityki identyfikacji i rozwoju talentów w organizacji oraz autorskich projektów, mających na celu diagnozę ich potencjału (Assessment/Development Center); stworzenie i wdrożenie Modelu Kompetencji Menedżerskich oraz narzędzi oceny potencjału przywódczego (w tym metodologii ADC); przygotowanie i wdrożenie programu coachingu indywidualnego dla senior executives; przygotowanie i realizacja inicjatyw rozwojowych opartych na dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem w firmie

Znaczące projekty w ramach własnej działalności biznesowej (2006-2017): pozyskanie funduszy unijnych i pełnienie roli menedżera projektu w międzynarodowym programie edukacyjnym „Slavic Networking” w ramach Programu Lingua 1 we współpracy z 5 uniwersytetami europejskimi; autorskie programy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w języku angielskim dla studentów wyższych uczelni – współpraca z Uniwersytetem Gdańskim; projekty rekrutacyjne dla firm – pozyskiwanie kandydatów do pracy na wyższe stanowiska kierownicze.

Obszar aktualnych zainteresowań:  sposoby wspierania transformujących się organizacji (np. metodologie agile/lean) w zakresie rozwoju miękkich umiejętności i postaw zespołu oraz doskonalenia efektywnego stylu przywództwa, budowanie kultury uczenia się w firmie z koncentracją na growth mindset i sposobach jego upowszechniania w środowisku pracy.

Osobiste zainteresowania i wartości:  satysfakcjonujące i bliskie relacje z innymi ludźmi, rodzina, rozwój osobisty (pokonywanie barier i otwieranie się „na nowe”), piesze wędrówki, medytacja, slow-life.

Napisz do nas